onsdag 23 januari 2013

Lås ALLTID dörren på offentliga toaletter

Jag var sååå kissnödig i skolan!
Så när jag kom till toaletterna vid biblioteket körde
Halleluljakören igång. 

Jag knöde mig in på toaletten, hade ju både ryggsäck, cykelhjälm
och jackan på mig så det var bara att slita av sig allt, fort som tusan!
Satte mig ner och - aaaaaaa....

Helt plötsligt flyger dörren upp!
En äldre kvinnar hojtar: "Oj, förlåt!"
Var på jag med neddragna byxor får ur mig: "Oj, förlåt!" (??)

Tänker, "Det var väl tur det, är säkert någons mamma, som sett det mesta."
Jag lutar mig fram och låser... tror jag.

5 sekunder senare flyger dörren upp IGEN!!
 
"OJ!" säger en kille i 20-års åldern.
Där sitter jag.
I mitt huvud, "Men va fan! Jag låste ju! Pinsamt!!"
Ur munnen kommer: "Men Herregud det måste vara något fel på låset! Hehe."
Stänger dörren och låter den vara olåst medan jag tvättar händerna.
Funderar,"Jäkla lås, seriöst det måste vara fel på det!"
Ooo nej, inget fel på låset inte... bara det att vissa personer inte kan låsa, nämner inga namn.

Så min läxa från dagen är - Lås dörren! Å dubbelchecka det gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar