fredag 28 oktober 2011

Välja färger i lägenheten = hel vetenskap!

 Nu är det dags att välja färg på väggarna i lägenheten i Norge.
Daniel och jag har kommit överrens om att det ska vara så ljust som möjligt men
inte pappersvitt eller sjukhusvitt.
Jag har fått några förslag från mammas kompis som jobbar i en färghall:
(lite svårt att se på bild, men ändå)

Dessa två färger funderar jag på just nu.
Den översta är vit med 2 "pluttar" grått i.
Den understa är också vitt men med 4 "pluttar" grått och 2 "pluttar" gult.
Vi vill ha den här varma känslan i huset, så just nu är den sist nämnda mest attraktiv.
På bild kanske de ser ganska gula ut men när jag håller upp proverna mot våra
vita köksluckor här hemma ser man att basen verkligen är vit.
Färgen som vi väljer kommer vara lika i kök, vardagsrum, lilla sovrummet samt hallen.
Hela längan med färgerna :)
Den färgen högst upp och näst längst ner kollar vi på.

Här är vår sovrummsfärg, som vi har nu ;)
Daniel har varit duktigt och skrivt på burken!

Vi kommer faktiskt att köra på samma färg i sovrummet i Norge som vi har här.
Vi älskar denna färgen så den får hänga med.
Det är en grå färg med inslag av ljung, och lavendel:)

2 kommentarer:

  1. Sovrumsfärgen låter himla snygg. Vad är det för tillverkare?

    SvaraRadera
  2. Tror det va Flügger men den färgkoden har jag hört ska funka i vilken färgbutik som helst :)

    SvaraRadera