tisdag 23 augusti 2011

Vi har varit på HUSVISNING!!!

I eftermiddag cyklade jag och Daniel iväg för att kolla på
husen här i Kongsberg som vi är intresserade av.
Det kändes väldigt spännande.

När vi kom dit mötte vi upp säljaren och fick varsin bygghjälm(!?)
"Är inte huset klart?" var min första tanke...
Framsidan av huset.

Och nej det var inte riktigt klart.
Här är början till ett kök.

Här är sovrummet.
När vi sa att vår säng är 190 cm bred fick säljaren en shock.
"Så stor!!"
"Ja, det måste ju finnas lite plats att sova på", sa jag.
Vi mätte väggen och den fick plats, till och med med nattduksborden,
var lite orolig för att det skulle bli för trångt, men det gick fint.

Här är det lilla sovrummet.

Vi fick reda på att om vi köper en lägenhet på bottenvåningen får vi
en liten trädgård till! Det var ett stort, stort plus :)

Vi fick svar på de flesta av våra frågor. Nu ska vi sätta oss ner
och tänka ut nya. Jag frågade om vi fick komma dit igen när husen
är lite mer klara och det fick vi gärna göra. Så beroende på vart Daniel
befinner sig i världen så ska vi försöka titta på huset igen om drygt en månad.

Efter visningen är vi helt klart mest intresserade av husen i den
gröna och den rosa cirkeln. Det kostade inte så jätte mycket mer
att köpa ett hus närmare vattnet, vi tror att det lönar sig att köpa det om
vi skulle sälja det längre fram.
Vi är nöjda med att ha sett huset. Nu har vi en bättre uppfattning av planlösningen.

Ikväll blir det att ta det lugnt. Vi ska äta mina tomater som jag har odlat där hemma
tillsammans med mozzarella och basilika, mums :)




3 kommentarer:

  1. Spännande! hälsar Brittis & Roger.

    PS. Varför är det bara jag som vågar skriva kommentarer? Kom igen nu,ni andra läsare! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, riktigt spännande :D

    Håller med dig helt och hållet! Haha, tror att det är "gilla"- knapparna som gör att många klickar på dem istället ;)

    För att kommentera:
    Klicka på kommentera
    Skriv en kommentar
    Kommentera som: Namn/webbadress
    Fyll bara i ditt namn om du inte har någon blogg eller hemsida.
    Skicka kommentar.
    Fungerar inte det, testa att klicka på förhandsgranska och sen Skicka kommenatar igen.

    SvaraRadera
  3. Klicka på Kommentarer, under blogginlägget ska det va :D

    SvaraRadera