måndag 22 augusti 2011

Norge: cykeltur till Daniels jobb och husbygge

Igår åkte jag och Daniel upp till Norge,
det var skönt att åka med och slippa säga "Hejdå".

Morgonen var helt fantastiskt idag!
Härligt väder och kanon fin utsikt från Daniels fönster.


Daniel ringde mig och frågade om jag ville cykla till
hans jobb och äta, visst ville jag det.
Har aldrig cyklat dit tidigare, bara åkt bil, det var 
inte så lätt att hitta. Många små cykelvägar som jag chansade var 
rätt. Ringde Daniel en gång och frågade om han hade cyklat till sitt 
jobb tidigare. Det hade han INTE gjort, jag var lite vilsen ett tag
men tillslut hittade jag dit. 
Vi åt lunch, sen gick vi upp till Daniels avdelning och jag fick träffa
hans chef. Hel mysig man/gubbe som var jätte trevlig och han tyckte
att jag kunde bli servicetekniker precis som Daniel. Absolut, sa jag, jag
kan allt om båtar, akter, fram, styrbord, babord you name it :)
Han tyckte också att det lät väldigt bra att jag skulle försöka börja plugga här i Norge.

På hemvägen körde jag ett annat håll, på baksidan av Daniels jobb.
Jag cyklade över den här fin fina bron. 

Där nere går Lången som går igenom hela Kongsberg. 

Här är också Lången och forsen som ligger mitt i stan.
Den är så jäkla mäktig!

Jag cyklade förbi husen som jag och Daniel ska kolla på.
Just nu håller de på att bygga dem.

På bilden nedan ser man att husen kommer ligga nära älven, Lången,
enligt ritningarna ska de ta ner en hel del träd längs med älven. 

Jobba på bara, hoppas det blir klart i tid tills nästa sommar/höst.


Här syns husen som är klara och det är dessa som jag 
och Daniel ska kolla på någon gång denna veckan, spännande :) 


4 kommentarer:

  1. Roligt att läsa och kul att du tar så många bilder.

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det blir lite lättare att hänga med när det finns bilder :)

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att läsa bloggen och se alla fina bilder, känns nästan som att jag varit där!
    Kram på er <3

    SvaraRadera
  4. Va härligt Anette! Kul att bloggen uppskattas :) Här i Norge finns det mycket att ta bilder på och skriva om! Kram på dig

    SvaraRadera