måndag 8 augusti 2011

Jäkla kantareller!

Imorse åkte jag och "Pärlan" ner mot de småländska skogarna.
Till att börja med måste jag klaga på väg 25 mellan Halmstad och Ljungby!
Halland har verkligen missat att det kör bilar och framförallt lastbilar där jämt
och det går inte att köra förbi för att vägen är för smal!!!
Sen när man kommer in i Ljungby kommun är det som att köra in i himmelen,
 vägen blir bred och när jag och Pärlan kom dit blev husbilen och Saaben, som var framför oss,
bara två små pluttar i backspegeln.

I varje fall, nu är jag framme och jag och mormor har varit ute i skogarna för att
leta efter skogens guld - kantareller!
 Mormor på väg.

Här var de första kantarellerna som vi hittade, stor och fina.

Sen blev det inte så många fler, mormor letar för fullt.

Jag i trollskogen.

Lite vattenfall, fick ta bilder på annat än kantareller...

 Flugisar.

Den största kantarellen som vi hittade finns där - långt borta.

 ?

Blåklockor ut med vägen.

Så här många fick vi ihop, inte speciellt många, vi var ändå ute i mer än två timmar
jag tyckte att det kunde varit fler.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar