torsdag 22 november 2012

Resan till Beitostølen

Det har varit tre supermysiga dagar med klassen uppe i Beitostølen!
I måndags när bussresan startade var det en härlig morgon.

  
Men... den varade inte så länge...
För dörren på bussen gick sönder. Vi fick åka till en bilmekaniker och
de band fast dörren!
Några minuter senare, efter att ha kört med dörren halvöppen, fick vi en ny buss:)

 Till slut kom vi fram efter 6 timmar (skulle egentligen bara tagit 4 timmar)

 

 I tisdags var det dags att testa sina kunskaper i längdskidor!
10 km skulle vi åka!
 Jisses alltså!
Jag har kanske åkt 400 m längdskidor i mitt liv, när jag gick i 8:an.
Slalom är inga problem, det har jag åkt hela livet.
Men, jag bestämde mig för att det här skulle gå!

Redo!

Jag!
 

Alla på ett led.

Självklart fick dagisbarnen lite fika på vägen:)

Jag och Steph hade lite problem. Vi körde in i varandra HELA tiden!
Jag höll på att brya foten en gång.
Här sitter vi fast i varandra mitt i en backe! Jag höll på att dö av skratt!
Hon ligger på mina skidor och kan inte komma upp. 
Jag kommer absolut ingenstans så där satt/stod vi! :D

Det ska ju alltid jävlas på något sätt, så är det bara!
När vi skulle besöka Hälsocentret igår, innan vi skulle hem, fastnade
självklart bilen!

Dagen avslutades, till slut, med ett besök på Hälsocentret.
Det är ett center där funktionshindrade personer får chansen att hitta sin specialitet.
Mycket intressant! Och en sån jäkla bra idé!
Det var någon gubbe på 70- talet som kom på detta.
 
Skisit som du ser nedan, uppfann de här på detta centret :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar