söndag 21 oktober 2012

NU har jag smakat "Julbrus"!

Klockan 3.00 inatt kom jag hem efter en super fantastisk kväll hemma
hos Stine!
Hennes kusin Runi var också där och vi hade det sååå mysigt!

 Stine hade såklart full koll på min blogg och hade köpt julbrus
efter att jag hade bloggat om det tidigare :D

 Jag var lite skeptisk i början... Visste inte vad jag skulle tycka om den.
Men Jusbrusen var faktist helt ok!
Bästa jämförelsen är smaken av Hallonsoda, det var nästan exakt samma smak!

Stine frågade mig hur den svenska musten smakar...
Märkte att det inte var så lätt att svara på...
" Ja, det är väl en blandning av öl och ääää?
Jaaa...?"
Googlade och fick svaret att det är malt, humle och ett trettiotal andra ingredienser.

Det norska Julbrusen var i varje fall långt ifrån vår 
svenska Julmust, nästa gång blir det jag 
som bjuder på den.


Nu har jag hittat den perfekta byrån till det lilla rummet!
Jisses vad jag har letat.
Hittade en här i Norge.
Ska bli så skönt att få ordning i det rummet, de sista lådorna ska 
nu bort :D



2 kommentarer:

  1. Ha ha, smakar det hallonsoda så är det nog inte "must". Kan omöjligt vara samma ingredienser..
    Tänker du inte på svagdricka när det "smakar öl"?
    Synd att det inte finns en must med en mer naturlig färg.
    mvh Agneta

    SvaraRadera
  2. Nee det var inte must ;) Kan man absolut inte säga :D
    Nja... jag kollade upp det här med must och det är ju malt och humle i precis som det är i öl. När man häller upp Julmust blir det väldigt mycket skum som också påminner om öl :)
    Lina

    SvaraRadera