onsdag 29 augusti 2012

LINGON!!!

 
 Igår när jag cyklade hem från skolan såg jag det rödaguldet precis vid vägkanten!
När Daniel kom hem från jobbet åkte vi dit och plockade 4 liter lingon på
30 minuter på ett ställe!!!
Heeeelt underbart:D

 Idag har jag rensat dem, var inte så mycket att rensa för de var lika stora som blåbär:)

 Under produktion:)

 Och här står nu min underbara lingonsylt!
Första gången jag gjorde det, kan säga att jag är väldigt nöjd:)
Gjorde allt efter boken och mamma ;)

Jag cyklade förbi andra sidan av älven för att se hur vårt hus såg ut därifrån.

Det är lite frustrerande för att skolan ligger på denna sidan, man kan säga
att den är ligger rakt upp från vart jag står på denna bild... Det finns ingen bro över just
här vilket innebär att jag måste cykla en bra bit mot stan för att ta mig 
över en tågbro (finns cykelbana med) för att komma till skolan.
Det finns planer på att bygga en bro över vid vårt hus och jag hoppas på
att det beslutet tas snabbt och att de bygger en bro snaras ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar