måndag 23 juli 2012

Norge är inte = Oslo

Det är dags för ett litet förtydligande gällande flytten till Norge. 
 För det är just det. :)
När jag säger att jag ska flytta till Norge blir den automatiska
reaktionen att jag ska flytta till Oslo??
Några exempel:

Jag berättar att jag ska flytta till Norge.
"Nej va roligt! Oslo som är så fint!"
????
"Jaha Norge, vart i Oslo ska du bo?"
????

Var på Swedbank för att fixa så att CSN ska sätta in studiebidraget
till mitt norska konto. Det gick tyvärr inte (trotts att Swedbank sagt att det 
gjorde det när jag pratade med deras kundtjänst).
De på banken sa:
"Men Swedbank finns ju i Norge också, i Oslo. Så det kanske går att lösa därifrån."
????

Hahaa, vad är detta? :D Är det likadant från Norges sida?
Om någon ska flytta till Sverige är det istället:
"Å du ska flytta till Sverige, och Stockholm som är så fint!"
Eller...
"Men du vi har ju DNB (Norsk bank) i Sverige, i Stockholm."





Här är en överblick vart jag och Daniel ska flytta.
Det är alltså INTE TILL OSLO :D
Kör man till oss är det först E6:an norrut. Kör av vid Drammen Dröback. Kör vidare på
väg 23. Ut på E18 för att sedan komma in på E134 mot Kongsberg.

Nu är jag inne på sista veckan här i Mölndal.
Känns skönt att veta att söndag blir den sista dagen jag är här.
Daniel kommer hem i slutet av veckan och då ska vi packa det sista!
Sen bor jag hemma hos mamma och pappa en vecka innan jag FLYTTAR
upp till Kongsberg:D
Daniel och jag ska bo i hans lägenhet i en vecka innan det blir flytt till
vårt nya gemensamma hem!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar