fredag 27 januari 2012

Norge, Norge, ni är för roliga! Men fint är det:D

Igår kom jag hit till Kongsberg efter en lång dag med resor.
Helt klart värt det för att jag fick krama om Daniel när jag kom fram! :D
Vi åkte och handlade lite innan vi åkte hem och jag måste säga
att Norge är ett land som är överkåta på frysta pizzor!
Det finns hur många varianter som helst och
de kör reklam om dom på TV:n jämt!

Det är ju inte ens gott!

Idag tog jag en promenad ner till stan. Så här
ser det ut utanför Daniels lägenhet.
Mycket snö och is :D
Väldigt mysigt och LJUST!

Jepp, det är en bil där under. 

Gick över vägen för att ta denna bild! Blev så otroligt glad
när jag fick se en spark, som till och med har en korg.
Stod utanför mataffären.
Fantastiskt:) 

Älven är också frusen. Längst där borta är det öppet vatten
när det närmar sig den stora forsen i stan. 

Å en till! 

Sen upptäckte jag att det är nog många som har sparkar :D
Jag vill också ha det!
De sandar inte här i Norge så det går ju lätt att köra med dem. 

Nere i stan pratade jag med lite olika
butiker om sommarjobb. Fick flera positiva reaktioner.
I eftermiddag ska jag ner en gång till ;)
Det va så mycket lättare än vad jag trodde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar