fredag 20 januari 2012

En historisk dag...

Jag har ätit sushi för andra gången i mitt liv!!!
Denna gång var det något godare än för två år sen :D
Tack Anna som peppade mig ;)
Jag testade den längst till höger:

Det blev en sådan här också :) 

Beviset! En halväten sushi. 
Kommer dock ta ett tag till innan jag äter de med en hel
räka på... INTE min grej.

Nu har jag i stort sätt skrivit alla kuvert till inbjudningarna inför bröllopet.
Man är lite nervös när man skriver, får inte bli fel ;)
Än så länge tror jag att jag fått till alla namn och 
adresser rätt :D 

Daniel är förresten i Nordnorge nu, på en oljerigg.
Det som är lite jobbigt är att han inte har någon mobil där ute, den
fick han inte ha med sig. Är så van vid att skicka ett sms så här på
kvällen men det går inte idag... :/
Han ringde i varje fall lite tidigare från riggen så jag vet
att han kommit dit.
Han har flygit helikopter ut till den
men den har varit inställd nu i två dagar!
Däremot så går det ingen flygning under helgen så han åker
tillbaka till Kongsberg först på måndag. Han skulle egentligen
 bara varit ute på detta uppdrag i en dag!
Så kan det gå :)

2 kommentarer:

  1. Du ska inte ens tänka tanken på att äta sushi med räka på. Jätteräkorna är fulla med miljögifter och annat som inte är människovärdig föda! Dessutom förstår odlingarna all miljö runt omkring. Jätteräkor ska man avstå från.

    SvaraRadera
  2. Tur för mig att jag inte äter skaldjur överhuvudtaget, slipper jag fundera ;)

    SvaraRadera