onsdag 14 december 2011

Mest googlade, snö i Norge och fast i Twilight...

Kollade runt lite på nätet idag och
hamnade på Dagens Media där de hade listat
det som vi googlar mest.

Mest sökta fraser som börjar med “Vad...”
1. vad är klockan
2. vad betyder ditt namn
3. vad blir det för mat
4. vad är det för vecka
5. vad är kärlek
6. vad är bilen värd
7. vad händer i stockholm
8. vad heter låten
9. vad kostar ett pass
10. vad ska jag göra

Tycker nummer 10 var den bästa!
Ställer mig ständigt den frågan ;)
Googlade precis "vad ska jag göra" och fick till svar:
"365 saker du kan göra" "Vad ska du göra
på årets Nobelfest?" "Fel namn på biljetten - vad ska
jag göra?"
Hade velat ha ett lite mer konkreta svar som:
"Du ska göra en sockerkaka" eller "Du ska släppa en bok" eller
"DU ska bli en stjärna" ;D


Fick en bild av Daniel på hur det ser ut uppe i Norge.
Där finns det i varje fall lite snö...
Än så länge är han i Norge, det kan bli något uppdrag
utomlands för honom här innan jul.
Nästa vecka kommer han hem, så mycket vet jag :D

Igår kollade jag på en film som jag sagt
att jag aldrig skulle kolla på, på grund
av all hysteri om den: Twilight.
I början var den seg, så jag zappade mellan
olika kanaler men lyckades ändå alltid hämna på kanalen med filmen.
Till slut var jag fast, klockan gick och när den var slut
satt jag bara kvar och kollade på eftertexten.
Nej, tänkte jag. Nej, nej, nej nu måste jag se de
andra filmerna! Damn!

Gick och la mig sent igår på grund av filmen och skulle upp tidigt idag för
att träffa min Mentor nere i Varberg.
Jag sa att jag var lite trött när vi träffades och
att jag var dum som kollade på film igår.
Vilken? frågade hon.
Twilight, sa jag med en suck.
Ååå dom är ju så jäkla bra!! sa hon.
Mmmm jag vet det nu:)

2 kommentarer:

  1. äntligen är du fast=) haha.. jag ska se nya på tisdag!! :D

    SvaraRadera
  2. Haha :D Ja lite i varje fall, skulle kunna tänka mig att se de andra med ;)

    SvaraRadera