torsdag 24 november 2011

Bästa torskreceptet! Och nära ett tvättstugebråk...

Jisses va segt dagarna går när man är hemma.
Jag känner mig stressad när jag inte pallar göra något...
Men, men det får man bara leva med :) Ska inte sitta här och klaga;)
Idag kröp jag ner till centrum och köpte färsk torsk för 99kr/kr. Tyckte
det var billigt och hoppas att jag gjorde en bra affär ;)
Eftersom jag inte lyckats få i mig så mycket mat,
för att jag mått skit, kände jag att torsk hade nog varit ganska så gott.

Så ikväll blev det "Mormors torsk" som är den bästa :D
Gillar man inte torsk gör man det ändå när man äter den så här!
(Mamma som skrivit receptet när mormor har lagat, eftersom
de äldre inte har några recept när de lagar mat:)

Resultatet:

Sen hade jag tvättid idag... trodde jag!
När jag kom till tvättstugan märkte jag
att det var någon annan som tvättade:
"Men vad i H*lvete, kan inte kärringen se
att jag har bokat tiden idag?!?!"
Som tur var kollade jag på bokningschemat innan jag höll på
att explodera av trötthet och ilska på henne och insåg att det var jag
som inte var så smart. Jag hade missat min tvättid igår!
Det är ju FAN!
Tur att det fanns en tid på lördag:D
Så jag och min "sjukdom" fick släpa upp all tvätt
till lägenheten igen...*suck, suck, dubbel-suck*

Om du missade gårdagens inlägg måste du gå in
och kolla när norrmännen driver sönder oss svenskar! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar