tisdag 4 oktober 2011

Panik x 2 + Räddad x 2

Fick nästan panik idag när jag satt på tåget på väg hem.
Strax innan Kungsbacka lät det så här, på skånska:
"Jaaa, deå ee de seå heär att Gjööteboorg Ceentreal hear eett streamavbrrrott seå
inga teåg kan tjöra in elle eut freån Gjööteboorg."
Men va f....!
Där stod jag, strandat in the middle of nowhere.
Bussar var beställda men ingen hade någon koll på när dessa skulle komma.
Tillslut kom i varje fall ett pendeltåg som hade slutstation i Mölndal- GÖTT!
Fatta det var mycket folk på tåget och Mölndal förvandlades till en stor stad
med miljoner människor överallt :)
(Inga miljoner här, men kanske ett par hundra tusen pers ;)...)

Efter allt det jobbiga gick jag till affären eftersom det är
 The day of the Kanelbullen today:)
Stod och kollade in godiset men NEJ! Jag gjorde en u-sväng och gick bort till
frukten istället - bra självdiciplin!



Pratade med Daniel tidigare och han berättade att han skulle vara kvar
i England ytterligare en vecka.
En iskall ilning gick igenom hela kroppen.
"Men är det då när du ska komma hem eller...*Neeeeeeeeeeej*"
"Nej, Lina det är det inte, då hade jag aldrig sagt att jag kunde stanna kvar,
jag kommer hem den helgen som vi har planerat."
LÄTTNAD!!!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar