torsdag 21 juli 2011

Efterlängtat besök i Norge

Äntligen var det dags att åka till Norge och Daniel.
Det var hela tre veckor sedan vi sågs.
Tanken var att jag skulle vara tillsammans med Daniel i en hel vecka. Fredag till fredag.
 Men på torsdagen fick Daniel reda på att han skulle ut på jobb igen redan på söndagen första helgen.
 Det var som tusen knivar i magen och tårarna gick inte att stoppa.
Som tur var åkte mina föräldrar med upp till Norge.
De hade bokat hotell till på tisdagen alltså var vi själva söndag till tisdag.
 Det var skönt att mamma och pappa var med så att jag inte behövde vara helt ensam när Daniel hade åkt.
Något som man verkligen lär sig i ett distansförhållande är att ta vara på tiden man får tillsammans.


 Jag och Daniel hade 1½ dagar ihop och det var de bästa 1½ dagarna på länge. Vi hann faktiskt med en hel del exempelvis åkte vi upp i bergen och kollade på utsikten.

2 kommentarer:

  1. Så trist att han fick sticka iväg. D ringde från flygplatsen i Amsterdam och min första reaktion/tanke var "men du skulle ju vara med Lina i Norge hela veckan!". Jag förstår att ni verkligen uppskattar den tid ni får. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi blev rätt besvikna båda två. Men det får gå en då, det är bara till att vänja sig. Båda två mår bra och det är huvudsaken:)

    SvaraRadera