onsdag 29 maj 2013

Examen = LYCKA!

I måndags åkte jag upp till Skövde.
Klockan 8 på tisdagen (igår) började examinationsdagen.
Jag somande 03.15 och gick upp 06.30 - måttligt trött!
Inte speciellt nervös bara uppstressad.

Dagen började med att jag var biopponent på några arbeten.

Klockan 14.00 var det min tur.
Redovisningen gick bra, jag var inte nervös och jag höll min tid (15 minuter).

Tidigare under dagen hade andra studenter frågat examinatorn om
de kunde få ett betyg eller en hint om vad de skulle kunna få: U, G eller kanske VG.

Innan examinatorn började med att kommentera mitt arbete sa han:
"Det är några som har ställt frågor gällande betyg.
Jag ger idag inga betyg till någon. Däremot så får ni ett
examinationsprotokoll av mig efter varje redovisning. Och där kan ni får en
liten hint om vart ni ligger. Ju fler "Ja" det finns på frågorna i
protokollet desto högre betyg kan ni få."

Han gick fram och gav mig mitt protokoll med kommentaren - inför alla.
"Och Lina, jag kan säga att i ditt protokoll finns det många "Ja"."

Jag fattade inget alls.

På tidigare arbeten hade han lagt 30 minuter på att kommentera deras arbeten.
På mitt la han 10 minuter.
Han hade inget att kommentera!!!
Jag fick 31 "Ja" av 35 möjliga!!
What?!
Så jääääkla underbart!!!
Jag är så glad och idag börjar jag inse att det är sant - det är ett grymt arbete!

Nu kan jag med gott samvete ha examensfest på lördag :D
12 juni ska arbetet lämnas in igen och efter det får jag mitt betyg.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt Lina! Önskar dig verkligen lycka till, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket :D Kram!

    SvaraRadera