söndag 25 november 2012

Nu är det jul...igen!

Oj, vilken dag det varit idag!
 Började med att jag pluggade inför kommande tentor, första
är TQM. Daniel fixade med sitt men satte snart igång med att baka
lussekatter :D


Igår pratade jag med mamma som sa att hon satt upp ljusstakar,
gardiner med mera... VA?! Tänkte jag! Det är ju supertidigt!
Men hon sa att det ju är advent nästa helg!
Å JISSES!
Jag sa till Daniel att vi kanske också skulle börja plocka fram lite 
saker... det gick han med på :D
Det passade väldigt bra att göra det denna helgen för Daniel
 ska ut på jobb ett tag framöver.

 Ljusslingan på altanen kom upp, efter om och men.
Ena stunden var det tre "pinnar" emellan och andra två.
Fick göra om det ett par gånger ;)

Julstjärna och ljusstaken uppe i vardagsrummet.

Daniel satte upp de söta små ljusbollarna som jag köpte förra året.

Sååå fina :D

Julgardinen från lägenheten i Mölndal passade in i köksfönstret :)


Svampar och mossa på plats i adventsljusstaken.
(mossan är impregnerad och ska inte börja brinna)

Daniel satte även upp det söta ljushjärtat i lilla rummet.

Sådär ja!
Då var det färdig julpysslat... för nu;)

2 kommentarer:

  1. Men så fint ni har gjort. Gillade speciellt ljushjärtat, ljusbollarna och gardinen med hjärtan på. Var har du köpt ljushjärtat någonstanns? Värsta ha begäret.. ;0)

    mvh Agneta

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! :D Roligt att höra!
    Jag vet faktiskt inte vart det kommer ifrån. Har fått det av Daniels mamma. Nu är kartongen nedpackad och uppe på vinden och jag kommer inte ihåg vad det stod på den... Du får testa att googla lite :)

    SvaraRadera