fredag 19 oktober 2012

TILL ALLA!



Jag bli så sjukt trött på personer som går på Högskola och inte fattar vad det innebär.
Högskola, det är en plats där man har chansen att öka sina chanser till att förverkliga det som man i framtiden vill jobba med. Tror inte att alla har fattar det!

 
Personer som går i skolan för att under samtliga lektioner sitta med sin mobil eller laptop och kolla på Facebook, ständigt prata eller sitter och sover är personer, som enligt mig, har totalt missuppfattat syftet med högskolan.
Varför kommer dessa personer till lektionerna överhuvudtaget?

Är det:
1.       För att vara schysst mot läraren?
2.       För att tro att man är duktig som är där?
3.       För att vara schysst mot sina studiekompisar?

Tror någon därute att det är så här är det dags att totalt tänka om!
Om du är en sån här person som är på lektionen, bara för att det är lektion – GÅ HEM!
Du gör absolut ingen nytta! Du skjuter dig bara så jävla hårt i din egna fot!

Jag tror att sådana personer går i skolan:
1.       För att de inte får något jobb
2.       För att de har skulder och får nu CSN
3.       För att det inte är någon som vill ha med dem att göra

Nej, men tro fan det! Det GÅR JU INTE JOBBA MED PERSONER SOM INTE BRYR SIG!
Välkommen till verkligheten.
Att gå i skola är som att jobba. Oftast med mycket kortare deadlines för arbeten osv.

Det är ju inte heller så här som många tror:

"Men om jag inte klarar tentor och sånt så är det ju 
mitt problem och det påverkar ju inte någon annan!"

Äääh va?? Think outside the box!!
Det är väl självklart att det påverkar andra! Om ett stort grupparbete ska göras
så ska ju alla helst bidra med lika mycket, som jag har förstått det, men den personen som
 har omtenta behöver ju tid för att plugga och då blir
hela arbetet påverkat!
Idioti.

Hur svårt kan det vara att försöka planera upp ett arbete då? Enligt mina erfarenheter från grupparbeten – oftast jävligt svårt. Ett enkelt exempel på en enkel uppgift:

”Ja, men då kan vi alla ha läst igenom uppgiften som vi fått, tills på måndag så vi har lite koll på vad som ska göras.”

Vad händer? INGEN HAR LÄST!!!

Jag är så sjukt trött på detta nu. Ska hålla ut nu det sista året, men snälla,
till alla personer som känner igen sig i ovanstående.
Sluta skolan.
 Gör något annat ett tag. Res, skaffa erfarenheter eller lyssna på personer som varit med om ett och annat. Men gå inte i skolan om du inte bryr dig, du stjälper bara dig själv. Det är ingen som vill jobba med dig i ett grupparbete om du inte är påläst och har lyssnat under en lektion, det funkar inte så. Hade den teorin fungerat hade det till exempel inte funnits några lärare…

Det är faktiskt så att vissa av oss har en annan dröm i livet än att sitta i kassan på ICA.
 No offence till alla som gör det, jag har själv jobbat i kassan på ICA i 5-6 år och vet att det är ett av de viktigaste jobben som finns! Fanns inte kassörskan skulle inte många fått mat. All respekt till de personer som faktiskt har jobbat större delen av sitt liv med kassatjänst, jag är imponerad!
 Men det är inget som jag vill jobba med i all evighet och det är inte min dröm. 

Jag har andra drömmar. 
De som inte har något mål i sitt liv bör stanna upp, fundera, ta ett beslut och göra 
DET BÄSTA AV SITT LIV - NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar