onsdag 1 februari 2012

Egna Bars - inte vara en Wettex-trasa - bli en gås!

Nu var det äntligen dags att testa och göra egna Bars:D
Först rosta frön, sen mäta upp nyponskalsmjöl...
Blanda med övriga ingredienser...


... till en gegga... 

... platta ut och in i ugnen!
Ganska goda :) Inte riktigt som jag trodde... vänjer mig kanske ;)
Nyttigt i varje fall! 

Igår bestämde jag att:
"Jag ska sluta vara en Wettex-trasa och bli en gås!!!"
Min bästa metafor hittills;)
Det är dags att sluta ta åt sig av allt hela, hela tiden. Nu ska
jag istället försöka bli lite mer som en gås och stöta bort
allt "vatten" som hamnar på mig! Sa till Daniel att jag tycker
att han är som en gås, duktigt på att inte bry sig om allt och inte vara
alla till lags jämt och ständigt.
Den egenskapen vill jag också ha!
Ska börja jobba stenhårt med det nu;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar