söndag 4 december 2011

Helgen med Daniel, bästa julpyntet och jag är NOMINERAD!

Tiden går fort! Då menar jag både fram till jul och nu 
när Daniel har varit hemma i helgen.
Han åkte tillbaka till Norge och Kongsberg ikväll.
När han hade kört en bit ringde han mig och sa att
det var en stor olycka på E6:an som var helt avstängd och att han hade fått köra en
annan väg. Olyckan var en timme innan Daniel körde, vi
pratade om att han skulle köra vid kl 19 men han körde kl 20.
Strax efter kl 19 hade olyckan skett... ibland tror jag att saker och ting är menat.
Han kunde lika gärna varit med i den olyckan - läskigt...

I varje fall, andra advent nu då!
Och vi har haft fullt upp hela helgen, här kommer lite
av det som vi har hittat på...

I lördags ösregnade det, men inomhus var det julstämning till tusen. 

Daniel är min alldeles egna bakmaskin som satte igång och 
göra lussekatter. 

Noga ska det va så inget går fel:) 

Degen blev fin fin! 

Jag är grymmast på att baka ut lussekatter!
Knepet - gör "masken" så lång som det bara går.

Rulla ihop och tänk på att inte ändarna sticker upp, då blir de så 
toppiga, jag brukar snurra en "snurra" i taget med båda händerna.
(gör inte det på denna bilden, men ändå) 

Ta-da! Se så fin den blev:D

Inne i ugnen. 

Ute på galler - många, många blev det och de var så goda!
Ha kesella i lussekatterna för att få dem extra saftiga.

Daniel fixar med ljusslingan på balkongen. 

Och jag pyntade vidare i lägenheten, här har vi/jag vår/min egna lilla
tomteskog i vardagsrummet.

Var på Mio idag och hittade denna ljuslyktan:) Så nöjd!

Här är mitt favorit julpynt - min söta ängel:D

Imorgon åker Daniel till England på jobb. Han är bara borta
i tre dagar. Kanske, kanske, kanske kommer han jobba
i Sverige och Falkenberg innan jul och bo hos mig:D
Men det är inget som är klar - men hoppas får jag!

En annan rolig nyhet är att jag har blivit nominerad till
att få börja plugga i Norge nästa höst! Så skönt och härligt!

Självklart svarade jag "Ja" direkt!
Nästa år börjar projektet med att planera vilka kurser jag
ska läsa för att få min kandidat/bachelorexamen:D

2 kommentarer:

  1. Grattis Lina! Det blir ju perfekt att plugga i Norge! Men var ligger Buskerud? Ha det så bra, kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir perfekt det! Buskerud är som ett landskap om. Högskolan ligger i Kongsberg men heter Högskolan i Buskerud så det är toppen bra! :D

    SvaraRadera