torsdag 1 september 2011

Lasagne vs ?

Idag var jag uppe tidigt för att köra igång med tvätten.
Tvättade upp alla höstkläder så de är redo att användas.

Det blev en storstädning i hela lägenheten också. 

I eftermiddags var jag i skolan och på hemvägen var
det så fint och härligt väder. 

Ikväll har jag gjort vegetarisk lasagne.

Här har vi ett exempel på vad Daniel inte tycker om:
när jag sätter egna lappar på kryddburkarna, men jag råkade
faktiskt hälla basilika i oregano och vise versa :) 
Ibland finns det fördelar med ett distansförhållande, man får
göra lite som man vill med hushållet!

Har du inte en sådan här handmixer med en liten behållare?
Skaffa det i så fall!
Helt fantastisk när man ska hacka lök. 

Här är resultatet :) 
Såååå otroligt god!!! 

Här är Daniels middag - ? 

Imorgon kommer min Daniel hem!!!
Det kommer bli så härligt:)
Längtar massor!


3 kommentarer:

  1. åh den lasagnen vill jag ha recept på=) ser supergod ut!!

    SvaraRadera
  2. Vegetarisk lasagne
    300 g lasagneplattor
    1-2 st gula lökar
    1 st stor squash (zucchini)
    1 msk smör
    2 st grönsaksbuljongtärningar
    2 st vitlöksklyftor, pressade
    500 g krossad tomat
    500 g keso
    basilika, torkad
    oregano, torkad
    salt
    peppar
    riven ost

    Ugnen på 200o
    Skala och hacka löken.
    Fräs löken i en kastrull med smöret.
    Smula ner buljongtärningarna.
    Tillsätt: vitlök, krossade tomater, keso, basilika, oregano, salt och peppar.
    Låt koka upp och koka i några minuter.
    Skär zucchinin i smala skivor på längden.
    Varva lasagneplattor, zucchini och sås i en smort ugnssäker form.
    Avsluta med sås och strö över ost.
    Sätt in i ugnen med aluminiumfolie på i ca 20 min. Ta bort det och ha lasagnen i ugnen 20 min till.

    Lycka till :D

    SvaraRadera
  3. åh vad gott detta låter! det ska jag testa göra i veckan=)

    SvaraRadera