lördag 24 september 2011

Bowling, målning, städning och MASSA kantareller

Igår när jag kom hem åkte jag, Rikard, Katrin, Anna och Marcus till Värnamo för
att spela bowling.
Innan vi började spela åt vi en Tex Mex buffé. Här är Anna och Rikard.

Någon vild diskussion pågår. Katrin och Marcus.

Sen var det dags att inta banan och köra lite discobowling! :)

Jag var laddad till tusen :D

Anna siktar på strike.

Det gick väl så där, slutade med att jag och Katrin delade
sista plats, Anna kom trea, Marcus tvåa och Rikard vann (?)

I eftermiddag har jag slipat bordet som jag berättat om tidigare i bloggen.
Så här såg det ut när jag började. 

Håller på att slipa. 

Och här har jag målat det en gång, blir nog en eller två gånger till.
Kommer bli kanon fint! 

Jag har hunnit med att städa min bil invändigt också. 

Skurade mattorna med pappas fina diskborste, har han fått av mig :) 

Sen kom det bästa med hela dagen!
Mormor kom ut till stugan så jag, hon och mamma gick ut i 
skogen och hittdade ÄNTLIGEN en maaaaassa kantareller. 

Det var flera stycken som var så här stora. 

Vi fick tillslut ihop hela 1,7 kg kantareller :D 

Nu ska jag njuta av den sista solen och sen blir det grillning till middag!

1 kommentar: