onsdag 3 augusti 2011

Gjuta betong

Imorse åkte jag ut till Roger och Brittis.
Carro kom också dit.
Det var härligt sommarväder och perfekt för att pyssla!
Vi skulle gjuta saker i betong.

Här är vår arbetsplats, ren och fin.

Jag gjuter hjärtan, har lagt pärlor i botten...

...de ville inte riktigt ligga där jag ville
så fick använda mig av en pinne för att få dem på plats.

Resultatet... än så länge :)

Jag och Brittis i full gång med att gjuta.

Det här blir en kruka eller kanske en ljusstake?

Carro fixar och trixar med en liten värmeljusstake.

Roger gjorde grovjobbet och blandade betongen:)

Här är tanken att det ska bli skålar av bladen,
det gäller att tänka bakochfram samt upp
och ner när man gjuter. Jag håller på att lägga
betong på småbladen precis som jag gjort på de stora.

Brittis skål/fågelbad.

Ljusstakar eller blomkrukor.

Små ljusstakar.

Det var riktigt roligt att gjuta och jag rekommendrar verkligen det!
Nu är det bara att vänta på att betongen ska "brinna",
kommer att lägga upp bilder på resultatet senare :D

2 kommentarer:

  1. Vi har tagit loss mina saker, de blev jättebra! Lägger upp bild strax.

    SvaraRadera
  2. Ååå va roligt! :D ska gå in och kolla!

    SvaraRadera