måndag 1 augusti 2011

Det här blev ju inte så bra...

Äntligen fick jag tummen ur att fylla på
 spolarvätska i bilen.

Fick en hel dunk av pappa för ett tag sedan...

...fick ta ett litermått för mamma fick med sig mina trattarna hem
som jag köpte i Ullared.

In action! Efter att jag hade fyllt på spolarvätskan satte jag mig och solade.
När jag kom tillbaka till bilen såg det ut så här...


All spolarvätska hade läckt ut!
Jag ringde till min älsta brorsa och sa vad som hade hänt.
Han tyckte att jag stressade upp mig för mycket.
"Hur skulle du kunna veta att den läckte? Skulle du gjort likadant varje gång du
fyllde på bensin? Bara en liter i taget för att kolla om det läcker?"
Nej, det är klart att jag inte kunde vetat det, men det är surt ändå.
Han erbjöd sig att komma upp och fixa det, men jag ska åka hem
i nästa vecka så han får hjälpa mig då, ska ändå byta bakfädern då med.
I veckan ska jag ut till Daniels pappa så kan kanske få lite hjälp där :)

2 kommentarer:

  1. Roger hälsar att han kollar läckagetpå onsdag :-).
    Fina blommor och söt nalle som du fick av Daniel. Gulligt gjort.

    SvaraRadera
  2. Låter helt kanon bra :D
    Visst var det gulligt!

    SvaraRadera